ASV Dronten

Clubs als ASV Dronten en Omlandia zijn gedegradeerd uit de eerste klasse, maar hebben een actieve clubmap. Deze clubmappen krijgen nu een eigen plekje op ons forum.

Beheerders: Alwin, Ennis, Groen-Wit en Wilco.

Re: ASV Dronten

Nieuw berichtdoor De Sleur » wo 01 aug 2012, 22:31

Zaterdag is oefenwedstrijd 2e afgelast omdat twee tegenstanders het laten afweten. Het tweede oefent nu tegen het derde, vanaf 12.30 uur....
De Sleur

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » do 02 aug 2012, 23:54

Dat wordt dus nog geen verslagje voor het 2e.....die houden ze een andere keer tegoed ;)

Tot zaterdag...... :mrgreen:
Een vloek scoort niet, een vloek mist elk doel! Ballenman R.I.P.!
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor Menne » za 04 aug 2012, 19:16

Zo het eerste potje in het nieuwe seizoen zit er weer op! Het verslag heb ik zojuist op de site gezet. Lekker om weer naar voetbal te kijken, dinsdag het vervolg!
Menne
Beheerder

Het 1e verliest de Kick off met 3 - 1!

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » za 04 aug 2012, 19:17

Het was een mooie middag...eerst een visje gegeten in Elburg en via een mooie toeristische route naar Oosterwolde gereden!.....het was een zonovergoten middag......en...er was weer voetbal.
Het 1e verliest de kick off met 3 - 1 van hoofdklasser Staphorst, maar de jongkies hielden zich flink.
Onze A Junioren hadden het moeilijk, maar zakten niet door het ijs......lees hieronder het verslag van Menne ;)

Asv Dronten verliest van hoofdklasser Staphorst

Asv Dronten heeft vanmiddag op het Berend Elzerman Toernooi in Oosterwolde de eerste oefenwedstrijd met 1-3 verloren van hoofdklasser Staphorst. Zoals mocht worden verwacht was de hoofdklasser de bovenliggende partij met een wat hogere handelingssnelheid en meer beweging in de ploeg. Desondanks wist asv Dronten in grote delen van de wedstrijd de Geel Blauwen heel aardig bij te benen. Ook toen in de tweede helft een groot aantal A-junioren van het afgelopen seizoen hun opwachting mochten maken, viel asv Dronten zeker niet terug. De beloning voor de getoonde inzet kwam in de slotfase toen Jeroen van der Meer goed voorbereidend werk van Jodi de Boer doeltreffend mocht afronden.

De kop is er af en iedereen heeft de eerste wedstrijdminuten weer in de benen. Komende dinsdagavond het vervolg van dit toernooi tegen gastheer VSCO '61, dat eerder op de middag met 0-1 verloor van eersteklasser WVF. Aanvang is dan om 19.15 uur.

Opstelling asv Dronten:
Marco Remmelts, Daniel Doeze Jager (46' Vincent ter Burg), Pedro van de Bunte (65' Chris van Maanen), Ronny Jansen (46' Gert Jan Bazuin), Koen Klaasse Bos, Chris van Maanen (46' Martijn Timmer), Jos Dijkstra, Bartel Oost, Ben de Ruiter (46' Marc Rijneveld), Paul Broekhof (Jodi de Boer), Jeroen van der Meer.

Na de zomerstop en de eerste trainingen stond vandaag de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma. Net als in vele voorgaande jaren wordt ook dit jaar weer deelgenomen aan het Berend Elzermantoernooi op het sportpark van VSCO '61 in Oosterwolde.
Asv Dronten kon meteen aan de bak, want de tegenstander was hoofdklasser Staphorst. Asv Dronten trad in het nieuwe tenue aan met nieuwelingen Marco Remmelts (in de goal), Pedro van de Bunte (centraal achterin) en Paul Broekhof (in de spits). Verder mocht Chris van Maanen, vorig seizoen uitkomend in de A1, starten op het middenveld.
In het openingskwartier gebeurde er weinig spannends en tastten beide ploegen elkaar af. Na vier minuten kwam Paul Broekhof voor het eerst in beeld toen hij een voorzet van Jeroen van der Meer bij de eerste paal binnenkopte, maar doelman Barry Reis van Staphorst had daar weinig moeite mee.
Na een klein kwartier kreeg Staphorst de eerste kans in de schoot geworpen in de vorm van een onnodig weggegeven corner. Met drie man bij de bal en geen Staphorster in de buurt werd de bal toch over de achterlijn gewerkt door een gebrek aan communicatie. Dit kadootje werd optimaal benut. Dimitri Kamerling bracht de bal voor, de Dronter verdediging liet zich gemakkelijk aan de kant zetten, waardoor het voor Martijn Brakke geen probleem was om de bal van dichtbij binnen te werken: 0-1.
Vanaf dat moment nam Staphorst de regie over de wedstrijd over. De ploeg is gewend om in een hoger baltempo te spelen en wachtte geduldig het moment af om de diepte te zoeken. En daar lagen voldoende mogelijkheden want asv Dronten speelde ver van de goal af op één lijn. Staphorst liet de bal op de juiste momenten achter de laatste Dronter linie vallen waar de ruimte lag voor de snelle spitsen. Tot goals leidde dit vooralsnog niet. Sterker nog, in de 23e minuut kwam asv Dronten bijna op gelijke hoogte. Uit een corner van Bartel Oost kopte Pedro van de Bunte goed in, maar Harm Jan Tip kopte de bal bij de tweede paal van de doellijn.
Staphorst bleef echter de bovenliggende partij. Nadat Roelof de Jong uit een corner rakelings naast had gekopt, was het op slag van rust Martijn Brakke die op het juiste moment de diepte in werd gestuurd en de bal beheerst onder Marco Remmelts doorschoof voor zijn tweede treffer: 0-2.

Na de rust werd een viertal A-junioren van de kampioensploeg van vorig jaar gebracht, samen met Marc Rijneveld die op het groen witte nest is teruggekeerd. Het was mooi om te zien dat de ploeg niet terugviel, maar dat ook deze spelers de aansluiting met de selectie lijken te hebben gevonden. Dat biedt perspectief voor de komende jaren en geeft de technische staf extra keuzemogelijkheden.
In de tweede helft kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht, al bleef Staphorst wel zichtbaar de betere ploeg. Tot aan het laatste kwartier werd de slag vooral geleverd op het middenveld en pas in de slotfase gebeurde er weer het nodige voor de goals.
In de 75e minuut sloeg Staphorst toe met een fraaie snelle aanval over links. Aan het einde van deze aanval werd Stef Raben vrij voor de goal gezet en had geen moeite om de bal binnen te werken: 0-3.
Maar ook asv Dronten liet zich in de slotfase zien voor de goal van de tegenstander. Bartel Oost kwam goed door via het centrum maar zag zijn schot gestopt door de doelman. Jordi de Boer werkte de rebound vervolgens helaas net over de goal. Kort daarop moest Marco Remmelts handelend optreden in een 1 tegen 1 situatie maar Remmelts bleef goed overeind.
In de slotfase probeerde asv Dronten de eretreffer aan te tekenen. In de 81e minuut kwam Jos Dijkstra, met de aanvoerdersband om zijn arm, goed door over links en zette Jeroen van der Meer vrij voor de goal. Van der Meer schoot echter via de binnenkant van de paal in de armen van de doelman. Vlak voor tijd volgde dan toch de treffer. Twee A-junioren stonden aan de basis ervan. Gert Jan Bazuin bediende met een dieptepass Jordi de Boer, die de bal fraai met de borst aannam, wegdraaide van zijn tegenstander en laag inschoot. De Staphorster doelman kon de bal nog keren maar Jeroen van der Meer stond op de goede plek om de eerste treffer van het nieuwe seizoen binnen te schieten: 1-3.
Daarmee zitten de eerste speelminuten van het nieuwe seizoen er weer op. De komende week wordt een vervolg gemaakt in het toernooi in Oosterwolde met duels tegen VSCO '61 (dinsdag om 19.15 uur) en WVF (zaterdag om 14 uur).

Menne
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor Menne » zo 05 aug 2012, 11:27

Was wel aardig om te zien dat met de nieuwelingen er bij de gemiddelde lengte in de ploeg groter was dan die bij de tegenstander. Dat was lang geleden :)
Denk dat Pedro vd Bunte zeker een aanwinst is met zijn lengte en ervaring, maar ook A-junior Gert Jan Bazuin klopt nu al nadrukkelijk aan de poort. Met Ronny Jansen er bij drie prima centrale verdedigers, dat is alvast een luxe!
Paul Broekhof brengt veel lengte en kracht voorin, maar blinkt niet uit in wendbaarheid en baltechniek. Kan wel heel nuttig zijn als bliksemafleider en/of als je iets moet gaan forceren. En denk dat de beide doelmannen elkaar niet heel veel ontlopen.
Maar goed er valt nog weinig te zeggen van de werkelijke kracht van het team ten opzichte van de rest van de ploegen in 2G. Eerst nog maar es een paar potjes afwachten in de voorbereiding.
Menne
Beheerder

Nieuw berichtdoor HarryRag » ma 06 aug 2012, 07:39

Het 'nieuwe' 1e elftal afgelopen zaterdag kunnen aanschouwen onder prima omstandigheden. Wat opviel was dat er groot is ingekocht. Een spits met de lengte van een de Vries bij VSCO, waar Menne van gecharmeerd is, en een qua lengte even grote verdediger. Wat het gaat worden kan nog niet worden gezegd. In de 1e helft kreeg spits Paul Broekhof nauwelijks bruikbare ballen om zijn kwaliteit te kunnen laten zien. Verdedigend zijn we er niet slechter op geworden met de lengte van Ronny Jansen en Pedro de Bunte. In de 2e helft lieten de A-junioren zien dat ze tegen het 1e elftal aan zitten. Welke van deze jongens echt doorbreken zullen doorbreken zal de toekomst moeten uitwijzen. Zo'n eerste wedstrijd is geen echte graadmeter maar wel een indicatie! Een gevolg kan wel zijn dat de A-junioren een moeilijk seizoen tegemoet kunnen gaan... Morgenavond is er wederom een test en dan tegen een tegenstander uit dezelfde klasse.
HarryRag

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » di 07 aug 2012, 21:40

asv Dronten vergeet te scoren

asv Dronten heeft vanavond ook de tweede wedstrijd in het Berend Elzerman verloren. Tegen gastheer VSCO '61 werd het 0-1 uit een corner na een kwartier spelen. Asv Dronten speelde fris voetbal, met veel beweging en veel balbezit en drukte de thuisploeg bijna de gehele wedstrijd terug op de eigen helft. Het enige dat de ploeg zich kan verwijten is dat het zichzelf niet beloonde met een verdiende overwinning. Paal, lat en het missen van enkele opgelegde kansen zorgden ervoor dat VSCO '61 er uiteindelijk met de overwinning vandoor ging.

Het vertoonde spel geeft echter voldoende positieve aanknopingspunten om mee verder te kunnen in de voorbereiding.

Een verslag volgt later.
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » di 07 aug 2012, 21:45

Het 1e elftal heeft verzuimd om VSCO opzij te zetten.
De gehele wedstrijd domineerde asv Dronten met fris aanvallend voetbal.
Met name het eerste half uur zag er erg goed uit met veel druk naar voren toe.
Er waren mogelijkheden voor Jody de Boer en Ben de Ruiter, maar helaas totaal tegen de verhouding in scoorde VSCO vlak voor rust uit de allereerste mogelijkheid de 1 - 0.

De 2e helft was eenrichtingsverkeer met een dominerend asv Dronten en kansen voor Wilko Braam en Jeroen vd Meer die helaas de paal raakte.......het bleef bij 1 - 0 voor VSCO.

De jongkies deden het wederom erg goed....grote uitblinker was Gert Jan Bazuin, maar ook rechtsback Vincent ter Burg liet goede dingen zien.......we krijgen in Jody de Boer een toekomstige goaltjesgetter...maar moeten hem een beetje tijd geven om zich te ontwikkelen........al met al......er komt een gouden lichting aan!

Zaterdag tegen WVF om 14:00 uur.......Klaas :mrgreen:
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor Menne » di 07 aug 2012, 23:13

Het verslag staat weer op de site.

Inderdaad leuk en fris voetbal gezien, met een veel sterker asv Dronten, dat toch verliest. Enige punt van zorg lijkt te gaan worden wie de goals moet gaan maken dit seizoen. Verdedigend staat het heel aardig en in balbezit ziet het er verzorgd uit allemaal. Jodi de Boer wordt zeker wel een goede spits, maar zelfs Joany Ascherl schijnt in zijn eerste seizoen slechts twee goals te hebben gemaakt. Dus je mag in dat opzicht nog niet teveel druk leggen op de schouders van Jodi de Boer.
Maar goed we zijn pas twee potjes onderweg, misschien komt de productie nog op gang....
Menne
Beheerder

Nieuw berichtdoor sup251 » wo 08 aug 2012, 11:55

Jonkies,

“De voorbereiding voor het eerste, tweede en de A1 wordt hier volledig voor opgeofferd, de missie moet slagen, anders…….”

Als je de verslagen leest, lijkt het wel of alleen de jeugdige jongens uit de A1 goed en fris spelen en is daar alle hoop voor het komende seizoen op gevestigd.
Zelfs de begeleiding lijkt er al op afgestemd, met Millenaar die naar verluid alleen de jonge A1 jongens instructies geeft bij invalbeurten en oudgediende links laat liggen. Of is dat juist zijn taak?
Asv Dronten gooit dit jaar alles op de jonkies!
Het zijn ongetwijfeld talenten, maar moeten wij daar net wat zuinigere mee om gaan?
Wilco en Jeroen waren (en zijn) ook grote talenten. Wij hebben kunnen zien, dat vooral Jeroen afgelopen seizoen behoorlijk moeilijk heeft gehad en in ontwikkeling stil is blijven staan.
Mijn mening is dat je voorzichtiger met de talenten om moet gaan. Je moet ze lekker op A1 divisie- niveau laten genieten en zich verder laten ontwikkelen.
Zelf heb ik de voetbaljaren in de A1 als zeer leerzaam en bijzonder mooi ervaren. En wat goed is komt vanzelf.
Ja, je moet ze af en toe laten ruiken aan het eerste (kan ook in het tweede), maar zoals ze nu langs de lijn en in verslagen worden opgehemeld is er bijna geen weg terug.
En speler vergelijken met Joany Ascherl slaat nergens op.
Als het echt uitzonderlijke talenten zijn kun je een jonge speler best inpassen, maar volgens mij is er geen enkele speler bij die onze nationale elftal onder de 18 vertegenwoordigd en zijn het gewoon talenten op verenigingsniveau.

Het gevaar is nu dat het tweede geen aansluiting krijgt met het eerste, de jongens zullen dit volgens mij nu ook zo ervaren. Jongens die er vorig jaar tegen aan zaten, vallen nu volledig weg.
Mocht de missie niet slagen, vallen we dan weer op ze terug? Of moeten de talenten na hun eigen wedstrijd in de A1 plaats nemen op de bank of in de basis…
Deze missie zal de spelers van het tweede zeker niet motiveren.
Het is ook triest om te lezen, dat er nog geen leider voor het tweede is.
De voorbereiding voor het eerste, tweede en de A1 wordt opgeofferd om de jonkies in het eerste elftal te passen. Als de missie niet slaagt, dan is de voorbereiding voor een groot deel weg…………….. of zie ik dit verkeerd?
Als je naar de competitie indeling kijkt, zal het dit jaar niet gemakkelijk worden en zijn er veel ploegen die meer op fysiek- dan voetballend hun speel spelen. Er zal veel van de spelers gevraagd worden en lijkt een keuze voor de jonkies niet logisch.
Kan iemand uitleggen wat het beleid achter deze missie is?
sup251

Nieuw berichtdoor voetbalkenner88 » wo 08 aug 2012, 14:14

Geachte forumleden,

Vanaf heden ben ik, voetbalkenner88, geregistreerd op dit forum en zal ik u op de hoogte houden van alles wat er in en rond het eerste elftal van asv Dronten speelt. Ik zal dan ook af en toe met updates komen en wanneer jullie vragen hebben omtrent bepaalde geruchten kan ik jullie duidelijkheid geven.

Met vriendelijke groet,

Voetbalkenner88
voetbalkenner88

Nieuw berichtdoor iso11 » wo 08 aug 2012, 15:22

voetbalkenner88 schreef:Geachte forumleden,

Vanaf heden ben ik, voetbalkenner88, geregistreerd op dit forum en zal ik u op de hoogte houden van alles wat er in en rond het eerste elftal van asv Dronten speelt. Ik zal dan ook af en toe met updates komen en wanneer jullie vragen hebben omtrent bepaalde geruchten kan ik jullie duidelijkheid geven.

Met vriendelijke groet,

Voetbalkenner88

Als je wil dat we jou iets vragen heb dan wel het fatsoen om je naam op het forum te zetten en niet "voetbalkenner van 88 jaar"
Die zogenaamde voetbalkenners hebben we al genoeg gehad op dit forum, zeg gewoon wie je bent en heel heel misschien krijg je dan een zinvolle vraag van onze gewaardeerde forum leden.
iso11

Nieuw berichtdoor ten have » wo 08 aug 2012, 16:30

iso11 schreef:
Als je wil dat we jou iets vragen heb dan wel het fatsoen om je naam op het forum te zetten en niet "voetbalkenner van 88 jaar"

Beste Voetbalkenner88,

Ik kan welhaast geen ander standpunt innemen dan dhr. Iso11 hier inmiddels gedaan heeft.
Ondergetekende, en met hem Iso11, JH en Sjonnie neem ik aan, zien graag dat wij de discussie aangaan met iemand van wie wij weten wie het is.

Met vriendelijke groet,

ten Have.
namen of verwijzingen naar bestaande personen berusten louter op toeval/een schizofreen is nooit alleen
ten have

Nieuw berichtdoor JH » wo 08 aug 2012, 17:20

Vanaf mijn vakantie adres in de Franse zon, kan ik de gedachtengang van sup251 wel volgen.

Wellicht kan voetbalkenner88 hier iets meer over roepen.

Heer ten Have, u bent goed uitgerust; de eerste grap heeft u al weer gemaakt.

Ik heb de verslaggeving rondom het 1e vanaf de (figuurlijke) zijlijn gevolgd. Het doet mij goed te lezen dat een aantal A1 spelers lijkt aan te haken. Echter, een zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik hoop dat het scoren dit seizoen, in tegenstelling tot het afgelopen seizoen, wat makkelijker zal gaan. Is toch een achilleshiel gebleken. De vergelijking in dat kader van Jodi de Boer met Joany vind ik een onterechte en legt teveel onnodige druk bij Jodi.

Ben benieuwd wie wat gaat roepen over de posting van sup251.

À Bientot !
JH

Nieuw berichtdoor ten have » wo 08 aug 2012, 17:53

Bonjour mr. JH,

Comment a la vous, sa va bien?

Fijn om weer eens van u te horen en Ik ben bij dat u nog immer een goede posting weet te waarderen.
Overigens ben ik nog niet uitgerust, heb menig festival mogen opluisteren en er is een aanvraag voor de Meerpaaldagen.
Jammer is wel dat u zich nog in la douce France bevindt.

Jammer toch weer dat het weer de opportuun onder ons is die, wellicht niet onterecht, de kritische kant laat horen.
We moeten dit mijns inziens dan meer zien als een investering in de toekomst en niet, zoals cup251 dat ziet, als instant oplossing. Even roeren en klaar is cup a soup.

En achteraf meehuilen en roepen als het mis gegaan is is wel heel makkelijk.
Er wordt voor een visie gekozen waarbij er nadrukkelijk met de jeugd is gekozen voor een ander beleid dan die van voorgaande jaren, quasi vedettes binnenhalen die niets brengen.

Nogmaals, natuurlijk zit er een aantal mitsen en maren aan deze keus, en het is niet vandaag op morgen de oplossing maar een lange termijnvisie.

Met vriendelijke groet,

ten Have.
namen of verwijzingen naar bestaande personen berusten louter op toeval/een schizofreen is nooit alleen
ten have

Nieuw berichtdoor JH » wo 08 aug 2012, 19:15

Bon soir Mr. ten Have,

Merci bien.

Ik ga ervan uit dat asv Dronten wel degelijk gaat meestrijden om de prijzen en zich niet gaat verschuilen achter de jeugd. Prima dat een aantal spelers ervaring gaat opdoen maar laten we nu niet ons gaan verstoppen achter deze mannen.

Je ziet dat een aantal spelers die in het recente verleden wellicht te vroeg zijn gebracht, ook nog niet het constante niveau hebben dat je mag verwachten. Het valt voor de jeugd niet mee om 10-15 wedstrijden op een goed niveau te spelen. De tijd zal het leren.

Ik kijk uit naar de krakers tegen Lelystad en Unicum. Met name Lelystad boekt prima resultaten in de voorbereiding. Ben benieuwd of zij vanaf het begin van de competitie deze lijn doortrekken.
JH

Nieuw berichtdoor sjonnie » wo 08 aug 2012, 19:26

Toe maar meneer ten Have,

Na uw gebruikelijke inleidende onzin heb ik zo waar een serieuze reactie van u mogen zien over de visie/het beleid rond de eerste selectie. Misschien omdat uw oogappel Millenaar aangevallen wordt?
Mooiste is nog dat ik het er nog mee eens kan zijn ook, geef deze mensen (begeleiding en spelers) tijd en ruimte om aan dit plan te werken.
En als Jaap is aangesteld om inderdaad zich met voornamelijk de jeugd te bemoeien lijkt me dat ook een goed idee. Al kan ik me dan weer moeilijk voorstellen dat hij zich verder nergens mee zal bemoeien.

Lekkere vakantie John, tot wanneer heb je nog?

Groeten,

Sjonnie.
namens de zwijgende meerderheid
sjonnie

Nieuw berichtdoor Menne » wo 08 aug 2012, 19:57

sup251 schreef:Is je de verslagen leest, lijkt het wel of alleen de jeugdige jongens uit de A1 goed en fris spelen en is daar alle hoop voor het komende seizoen op gevestigd.
Asv Dronten gooit dit jaar alles op de jonkies!
Mijn mening is dat je voorzichtiger met de talenten om moet gaan. Je moet ze lekker op A1 divisie- niveau laten genieten en zich verder laten ontwikkelen.
Ja, je moet ze af en toe laten ruiken aan het eerste (kan ook in het tweede), maar zoals ze nu langs de lijn en in verslagen worden opgehemeld is er bijna geen weg terug.
En speler vergelijken met Joany Ascherl slaat nergens op.

Volgens mij gooit asv Dronten dit jaar helemaal niet alles op de jeugd, het verschil is alleen dat er een grote groep talenten nu een serieuze kans krijgt om te laten zien hoe ver ze al zijn. Een groot deel zal de definitieve stap (nog) niet kunnen maken, maar je kunt wel zien waar ze staan.
Naar mijn mening moet dat prima kunnen in het begin van de voorbereidingsperiode. Ook als dat (tijdelijk) ten koste gaat van de voorbereiding van andere teams.
En jouw suggestie dat Jodi de Boer wordt vergeleken met Joany Ascherl slaat helemaal nergens op. Ik gaf aan dat Joany destijds de tijd kreeg om zich te ontwikkelen en kansen te missen en dat Jodi die kans ook verdient, net als Jeroen en Wilko afgelopen jaar. Dat maakt Jodi toch niet automatisch een speler van het kaliber Ascherl??
Jarenlang werd er door de Dronter achterban gemopperd dat er alleen maar geld werd weggegooid door spelers te kopen en dat eigen jongen geen kans kregen. Nu speelt het eerste fris voetbal met een heel jonge ploeg met bijna alleen Dronter jongens, en nou is het weer niet goed?!
Ik ben blij met de weg die is/wordt ingeslagen. Kijkend naar het talent dar er in de A/B jeugd rondloopt moet het mogelijk zijn om elk jaar 1 a 2 spelers door te laten stromen naar het eerste. Dat is goed nieuws lijkt me. En wat vooral mooi was om te zien, was dat er eindelijk weer eens een TEAM lijkt te staan, waarin de wat ervarener spelers de jonkies acccepteren en opnemen in de groep. En dat is al heel wat na de afgelopen twee jaren!
Laatst bijgewerkt door Menne op wo 08 aug 2012, 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Menne
Beheerder

Nieuw berichtdoor sjonnie » wo 08 aug 2012, 20:01

Goed verhaal Menne, ik sluit me er graag bij aan!
namens de zwijgende meerderheid
sjonnie

Nieuw berichtdoor HarryRag » do 09 aug 2012, 07:42

Ben het helemaal met Menne eens. In de voorbereiding moet je deze jonge jongens laten ruiken aan het senioren voetbal. Vaak gaat er meer fysieke kracht meespelen bij de senioren ploegen. Gelukkig is dit niet het geval bij het Elzerman toernooi. Er wordt nog niet zo op de man gespeeld en de jonkies kunnen nu nog lekker een bal aannnemen zonder direct een beuk te krijgen. Als er 1 of 2 per jaar doorstromen is dat een prima gegeven. We gaan het zien waar de technische staf naar toe wil in de komende wedstrijden. Over een paar weken begint de competitie al en dan zal er een team moeten staan. Een team met een mix aan ervaring en jeugdige overmoed? We gaan het zien. Wel een punt van zorg blijft het scorend vermogen van deze ploeg. Gezien het grote overwicht tegen VSCO en het aantal kansen welke niet benut werden is daar nog werk aan de winkel voor de technische staf. Hoe onze nieuwe spitsen het gaan doen is nog compleet onduidelijk. Paul Broekhof kreeg welgeteld een bal aangespeeld (deed er wel iets goed mee) en de andere nieuweling gaat eerst nog onder het mes. Als deze voor de winterstop aan het ballen komt is meegenomen. Iedereen heeft het over de spitsen in dit forum maar wat vinden jullie van onzen doelmannen? Geen puntenpakkers lijkt mij.
HarryRag

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » do 09 aug 2012, 16:12

Hallo Allemaal,
We zijn nog maar 2 wedstrijden onderweg en er worden alweer keiharde conclusies getrokken.
Onze A1 spelers moeten nu inderdaad even ervaring opdoen en aan het echte werk ruiken..is niets mis mee.
Tot nu toe zijn deze jongkies niet door het ijs gezakt en doen ze prima mee.
Enkelen kloppen nu hard op de deur van het 1e en het zou mij niet verbazen als een Gert Jan Bazuin of een Vincent ter Burg bij het 1e gaan aansluiten. In de toekomst zullen Martijn Timmer, Jody de Boer en misschien ook wel Jeffrey vd Brakel, Chris van Maanen en enkele anderen zich bij het 1e voegen.
We moeten zuinig met onze talenten omgaan want een competitie duurt erg lang en we mogen ze nog niet overbelasten. Onze spits Jody de Boer is een echte ouderwetse killer en gaat er heus komen, maar we moeten hem geen druk opleggen en niet met Joany Ascherl gaan vergelijken.....maar.....Jody heeft het in zich......

Wij hebben nog maar 2 keepers aan het werk gezien en komende zaterdag komt de 3e keeper in actie.
Tegen WVF zal oud Swift doelman Ricardo Telgen het doel gaan verdedigen.....daarna krijgen alle 3 de keepers nog een herkansing.......Ik vind het te voorbarig om nu al conclusies uit te trekken.
Marco Remmelts deed het zeer behoorlijk tegen Staphorst.....en Martijn Dekker had tegen VSCO niets te doen, helaas voor hem wist VSCO zijn enigste kans te benutten.....het allermoeilijkste voor een keeper is om die ene gevaarlijke bal te pakken......ben benieuwd wat Ricardo Telgen zaterdag laat zien.......

Misschien komen we vanavond nog even op de training kijken......anders zien we elkaar zaterdag weer ;)
Het groene hart gaat weer sneller kloppen :mrgreen: Klaas
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor Reporter Klaas » do 09 aug 2012, 16:27

Onze nieuwe aanwinst Pedro vd Bunte is mij niet tegengevallen......het is een fysiek stevige speler die enorm veel rust in de ploeg brengt.......hij maakt een evenwichtige indruk en liet veel goede dingen zien.
Spits Paul Broekhof is vanwege zijn lengte een imposante verschijning.....zeker bruikbaar om oorlog te maken in de 16......tot nu toe vind ik het 2 echte versterkingen voor asv Dronten.
Klaas :mrgreen:
Reporter Klaas

Nieuw berichtdoor JH » do 09 aug 2012, 17:51

Menne, ben het met je eens.

Ik ben echter wel van mening dat we ons niet moeten gaan verstoppen achter jeugd en van een leerjaar moeten spreken. Zo kan je elk jaar wel van een leerjaar spreken. Een club als Dronten moet gewoon elk seizoen 1-2 A-spelers inpassen uit eigen jeugd.

Er is toch flink geinvesteerd dus er mag best wat verwacht worden vind ik ...

Ik lees helemaal niets over Hassan; wat is de situatie?
JH

Nieuw berichtdoor geenverstand » do 09 aug 2012, 18:54

JH schreef:Menne, ben het met je eens.

Ik ben echter wel van mening dat we ons niet moeten gaan verstoppen achter jeugd en van een leerjaar moeten spreken. Zo kan je elk jaar wel van een leerjaar spreken. Een club als Dronten moet gewoon elk seizoen 1-2 A-spelers inpassen uit eigen jeugd.

Er is toch flink geinvesteerd dus er mag best wat verwacht worden vind ik ...

Ik lees helemaal niets over Hassan; wat is de situatie?

ik heb hem nog niet gemist en de sfeer in de groep is beter
geenverstand

Nieuw berichtdoor geenverstand » do 09 aug 2012, 18:55

Reporter Klaas schreef:Onze nieuwe aanwinst Pedro vd Bunte is mij niet tegengevallen......het is een fysiek stevige speler die enorm veel rust in de ploeg brengt.......hij maakt een evenwichtige indruk en liet veel goede dingen zien.
Spits Paul Broekhof is vanwege zijn lengte een imposante verschijning.....zeker bruikbaar om oorlog te maken in de 16......tot nu toe vind ik het 2 echte versterkingen voor asv Dronten.
Klaas :mrgreen:

samen met gert jan bazuin/jodi de boer en vincent ter burg een goede aanvulling voor de groep
geenverstand

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige clubs